wtorek, 5 marca 2013

W poszukiwaniu turkusu.

Okazuje się że zakup farby w kolorze turkusowym może być nie lada wyzwaniem. Jedna Pani zażyczyła sobie właśnie ten kolor i stąd akcja poszukiwawcza. Odwiedziliśmy chyba każdy market budowlany w okolicy i okazuje się że jest praktycznie nie do zdobycia. Kiedy już na półce zauważyliśmy opis farby akrylowej w kolorze turkusowym, okazało się że nie ma jej na stanie. 
Nie poddaliśmy się i w rezultacie w Praktikerze (mimo niezbyt miłej obsługi na którą czekaliśmy chyba z 15 minut) udało się nam dostać barwnik w tym kolorze. 

Można było prościej bo Flugger jest pod nosem i mogą umieszać dowolny kolor ale nie trzeba nam było dużo farby w tym kolorze

Drewniane litery powstały dość spontanicznie, tzn. spontanicznie nabrały koloru. Iz od czasu do czasu podrzuciła mi jakąś dodatkową literkę do wycięcia i  w ten niecny sposób poskładała sobie krótki drewniany napis.
Jesteście właśnie świadkami jej "kolorowych testów" i niecnych podstępów z których powstał napis Ola.
 To na tyle o turkusowych zawirowaniach. 
Kolor wyszedł taki jak chcieliśmy i teraz Iz szaleje z pędzlem w kolorze TURKUS

:-{}

Miłego wieczoru
Red









52 komentarze:

  1. Świetny ten turkus, nie dziwię się, że Iz szaleje :D Piękne zdjęcia! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, szaleje, szaleje jak to Ona. Nie obyłoby się bez prób na różnych innych kształtach. Zdjęcia super?
      Pozdrawiam
      Red

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Marta, wiem że lubisz ten kolorek. Jak chcesz to sprzedam Ci patent na turkus w ekonomicznym wydaniu :)
      Pozdrawiam
      Red

      Usuń
  3. Super zestawienie kolorystyczne :) Bomba!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kolorki sobie wybrała Iz, ja tam się w te farby nie mieszam ;)
      Red

      Usuń
  4. :D
    turkus jak się patrzy:)
    warto było zostać niemile obsłużonym dla takiego efektu;) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szlak z turkusem przetarty i pewno nie tylko na tej literce się skończy. Coś czuję że Iz pokaże jeszcze niejedną turkusową rzecz.
      Pozdrawiam serdecznie
      Red

      Usuń
    2. i dobrze, bo turkusy teraz bardzo w modzie!
      ja czekam na koniki od Was i zamierzam jednego na miętowo przyodziać, a to prawie jak turkus:)
      również pozdrawiam

      Usuń
    3. Jutro koniki polecą do Ciebie, miały iść dzisiaj ale nie zdążyłem spakować i na dodatek brakło nam kopert bąbelkowych. Miętowy jest równie świeży co turkus. Nie odpuścimy zdjęć jak już przemalujesz :)
      Red

      Usuń
    4. nie ma problemu, nie spieszy się:) na takie koniki warto czekać. już snuję plany co tam jeszcze u Was zamówić, robicie może stojaki na nici?:D

      jasne! jak pomaluję i zrobię sesję to obowiązkowo Wam wyślę.

      Usuń
  5. BOMBA !!! jakie zestawienie kolorów ... cudne, zgaszone barwy ... wiosną powiało :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosną powiało i to konkretnie. Dziś u nas w mieszkaniu wielkie wietrzenie i wcale nie jest zimno. Okno dopiero przed chwilą zamknąłem. Mówisz że to dobry dobór kolorków?
      Pozdrawiam
      Red

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. W końcu wiosna idzie, trzeba przegnać tą zimową szarość...
      Red

      Usuń
  7. Ja jestem zakręcona na punkcie turkusu, wszystkie dodatki mam turkusowe. Nawet jeden konik Dala, którego wygrałam u Was w Candy zmienił kolor z niebieskiego na turkus właśnie. Szkoda, że wcześniej nie znaleźliście tego kolorku, bo bym sobie zażyczyła wszystkie trzy Dalki właśnie takie :D
    Literki ślicznie wyszły, podoba mi się to połączenie kolorystyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już mamy patent na ten kolor więc jeśli coś wygrasz u nas, spokojnie możemy malować ;) A dlaczego nie widzieliśmy tego turkusowego konika?
      Red

      Usuń
    2. Bo jak wrzucałam fotkę, to jeszcze był niebieski ;-)
      Na środkowym zdjęciu stoi na półce już w turkusie: http://1.bp.blogspot.com/-691d1wHQADc/UOhNqLtERsI/AAAAAAAADXc/Rim3vLxD3oU/s1600/turkusowo_szary_mix.jpg
      :-)

      Usuń
    3. Dziękujemy za link, czyli konik z kolorową historią :) Dalki jeszcze nie mamy w turkusie ale są inne fajne rzeczy :)
      Red

      Usuń
  8. I kolory...i storczyk...i jeszcze tyle tego słońca...no oglądam i oglądam te zdjęcia...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz wszystko czego potrzebuje człowiek do pozbycia się zimowej szarości. Właśnie ją złamaliśmy turkusem, storczykiem, słońcem...
      Pozdrawiam ciepło i słonecznie :)
      Red

      Usuń
  9. ten turkus jest śliczny :) owocnych kombinacji z kolorami życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością będą kolorowe kombinacje, byle były trafione...:)
      Red

      Usuń
    2. na pewno będą trafione :) u Was mam wrażenie nie ma pomysłów nietrafionych :)
      wszystko jest superowe :)

      Usuń
    3. Madzia to już wiesz jaki będzie słonik.

      Iz

      Usuń
    4. osszzzz normalnie taki turkus ? jestem zachwycona i zakochana już w takim razie :)

      Usuń
  10. Sliczny turkus :) Ale i nie ukrywam ,ze bardzo podoba mi sie tez ten fiolet :):) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiolet w tym odcieniu już chyba gdzieś się u nas pojawił, za to nowością jest TURKUS. Iz nadal podkreśla swoje cierpienia fioletem :)
      Red

      Usuń
    2. No tak pamietam pamietam :) Ale na tej literce wyglada jak dla mnie cudnie :) Turkus sliczny :) Pamietam jak szukalam materialu w kolorze turkusu i rowniez mialam problemy ze znalezieniem :) Mam nadzieje ,ze Iz juz sie lepiej czuje. Milego wieczorka Wam zycze :) U mnie dzis w sloncu 29 stopni w plusie :):) Mam nadzieje ,ze juz sniegu jednak nie bedzie :)Mam nadzieje ,ze i u Was byla piekna pogoda :) Pozdrawiam

      Usuń
  11. Turkusik ładny żeście umieszali :) Ale moją uwagę to chyba jednak fiolet skupił - intensywny, mocny, smakowity jak leśne jeżyny... chyba tęsknię za latem ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izzy, dobrze że napisałaś w ten sposób. Mnie ten fiolet kojarzy się raczej smutno. Jeżyny to jest to! Już nie mogę doczekać się ich smaku. Kto nie tęskni za latem?
      Pozdrawiam ciepło
      Red

      Usuń
    2. Ja chyba na siłę staram się szukać wesołych skojarzeń, a potem skojarzeniami buduję rzeczywistość, już nie na smutno ;) Ale ten fiolecik jest po prostu smakowity i tyle ;) Mniam!

      Usuń
  12. Poszukiwania się opłaciły, bo kolorek przecudnej urody... A Iz niech zbytnio się nie rozhasa z tym pędzlem bo i Ciebie, drogi Redzie na Turkus przemaluje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie boję się Iz bo słaba i licha. Jak to mówią "kto pędzlem wojuje ten od pędzla ginie". A co tam, najwyżej ją zamaluję. Droga Aneczko, jak Ty pięknie do mnie mówisz "drogi Redzie", hehe.
      Pozdrawiam Cię serdecznie droga Aneczko! ;-)
      Red

      Usuń
    2. Oj... chyba się troszku zawstydziłam ;)

      Usuń
  13. Ależ soczyste kolorki, wcale a wcale sie nie dziwię że Iz szaleje;) z farbą oczywiście;D
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie ten kolorek ujęłaś "soczysty". Taki właśnie jest, gdyby miał jakiś smak to chętnie bym go schrupał, zlizał.... Oczywiście że z farbą szaleje, a o czym myślałaś? :)
      Pozdrawiam
      Red

      Usuń
  14. I jaciez krece, jak mi sie to O podoba:)) uwielbiam turkus i zawsze przyciagnie moj wzrok Kochani:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja cież kręcę...bardzo się cieszę że odwróciliśmy Twoją uwagę tym kolorkiem.
      Miłego wieczoru
      Red

      Usuń
  15. Turkus wyszedł cudnie, fiolety to moja wielka miłość, więc te smutne też kupuję - też sobie zawsze coś do nich radosnego dośpiewam. A ja też kupiłam farbki akrylowe i będę tworzyć! Nie mam turkusu, ale kupiłam Viridian, po niemiecku przetłumaczony na zielonożółty (ładny!), tytanowy biały, fiolet i czarny "świecący"=rozświetlony. Taki czarny nie do końca głęboki. :) Moje gwiazdki wyjdą cudnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście zapomniałam wspomnieć o stojącym "O" - bomba, szkoda, że nie mam O ani w imieniu, ani w ksywie. :D Moje orchidee też kwitną. :)

      Usuń
    2. No nie powiem, jestem bardzo ciekaw jak te niemieckie farbki wyjdą na drewnie. Nazwy bynajmniej mają bardzo ciekawe. Zapodaj jakieś fotki jak już się uporasz z tymi gwiazdkami. "Trzeba być twórcą i tworzywem" :) Te kwiaty to całkiem fajna sprawa, mają kwiaty nawet w środku zimy. Zdążyłem nawet je polubić.
      Miłego wieczoru Ci życzę
      Red

      Usuń
  16. [spam] Zpraszamy na bloga na którym możesz zapromować swoje candy, rozdanie lub konkurs. Dopiero się rozkręcamy więc poszukujemy chetnych do czytania.
    http://blogowe-cukiereczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, piekny napis, jakos tak mi sie wielkanocnie kojarzy :-) ale i tak bardzo lubie Wasze surowe drewno :-)
    Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona, bardzo lubię zwłaszcza drugą część Twojej wypowiedzi. Surowe drewno jest rzeczywiście najpiękniejsze, kolorki to tak dla odmiany :) O rany, juz niedługo święta...
      Pozdrawiam
      Red

      Usuń
  18. Oryginalnie wyszły takie osobne literki. To pewnie dla starszej dziewczynki? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj z farbami właśnie tak jest! Niby ich pełno w każdym sklepie ale jak szukasz czegoś konkretnego to nie możesz znaleźć :)
    Ot co! Wczoraj wybrałam się do Castoramy po farbę tablicową i znalazłam produkt tylko jednej firmy! :D
    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne w kolorze! Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Litery wyglądają pięknie! I te kolory... jak będę brała ślub to poproszę o litery M&M :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Tylu osobom turkus się podoba, że trudno go nabyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem zachwycona Waszymi literami :)
    Już mam w głowie parę pomysłów i czuję, że niedługo się do Was zgłoszę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...