środa, 5 lutego 2014

Pyszny 3-BIT

Dzisiejszy post to taka mała odskocznia od drewienek.
Ostatnio miałam okazję coś upiec i wypróbować nowych przepisów.
Mało piekę ciast, ale jakoś tak nachodzi mnie nieraz ochota zrobienia coś dla moich mężczyzn i dla przyjemności. Nadarzyły się też ku temu okazje, urodzinki synów.

Jedną z moich prób jest ciasto bez pieczenia 3-BIT.
Smakołyk pochłonięty bardzo szybko, bo słodki.
Dla mnie trochę za bardzo, ale moje chłopaki lubią takie zapychacze.


Składniki:

1 puszka masy krówkowej
ok. 510g herbatników
400- 500ml słodkiej śmietany 30- 36% ( ja dałam kwaśną kremówkę 30%)
2 opakowania śmietan-fix
ok. 50- 100g dowolnej czekolady lub ulubionej posypki

Masa budyniowa:

500ml mleka
2/3 szklanki cukru (ja dałam 1/3 szklanki)
2 żółtka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
ok. ¾ kostki masła

Sposób przygotowania:

1.     Przygotować masę budyniową. 1 ½ szklanki mleka i cukier zagotować. Pozostałe mleko wymieszać dokładnie z żółtkami, mąką ziemniaczaną i pszenną. Dodać do gotującego się mleka, szybko mieszając, aby nie powstały grudki. Chwilkę gotować (około 1 min), aż budyń zgęstnieje. Pozostawić do ostygnięcia. Miękkie masło utrzeć mikserem na puszystą masę. Dalej miksując, dodawać stopniowo zimny budyń.
2.     Formę do pieczenia wyłożyć herbatnikami.
3.     Na herbatnikach rozsmarować lekko ciepłą masę krówkową. Wyłożyć drugą warstwę herbatników. Kolejno wyłożyć masę budyniową, na nią ostatnią warstwę herbatników.
4.     Ubić śmietanę ze śmietan-fix. Śmietanę wyłożyć na górę i posypać startą czekoladą lub posypką.
5.     Ciasto wstawić do lodówki, na co najmniej 12 godz.



... i do tego pyszna świeżo parzona kawa.


Smacznego !

Pozdrawiam Iz

44 komentarze:

  1. :) każdy facet lubi słodkie:) a jeszcze jeśli tak pysznie wygląda to nawet nie ma o czym mówić:) miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo tak ja mam takich trzech pochłaniaczy, jednemu trzeba ograniczać, a tata z synem maja takie dni, że czekolada cała naraz byle by się zapchać.

      Miłego dnia
      Iz

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. nie wymiękaj, bardzo szybko się robi, wystarczą szybkie zakupy i pół godzinki w kuchni, gorzej z myciem naczyń, ale...ten smak. Do kawy jest idealny.

      Miłego dnia
      Iz

      Usuń
  3. mmmmmmm robię tak samo - krówka, masa budyniowa i bita śmietana - ale często posypuję właśnie migdałami po wierchu :)) zapycha to prawda
    ale jakie dobre :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i migdałami, ale u mnie to by parzyło tych młodszych w podniebienie, ale posypane czekoladą nie pogardzą.

      Pozdrawiam
      Iz

      Usuń
    2. :)) hehe
      takiego smaka mi narobiłaś, że muszę w najbliższej przyszłości zrobić

      Usuń
  4. oj Iz ale masz smaki ;) chyba kiedys zrobie ;)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avrea nie niestety nie mam smaków na słodkości, nie napycham się nimi. Wolę owoce, pomarańcze to pochłaniam je w ilościach na kg.

      Pozdrawiam Iz

      Usuń
  5. Ale pysznie wygląda aż skorzystam i zrobię ,na jaką blachę robiłaś chodzi mi o wielkość,pozdrawiam Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robiłam w tortownicy okrągłej jako torcik, herbatniki miejscami trzeba połama i douzupełniać.

      To życze smacznego.

      Pozdrawiam Iz

      Usuń
  6. Iz, tu też? Teraz już nie będę miała wyjścia i będę musiała to ciacho zrobić! I to będzie Twoja wina :D Od wczoraj nie przestaję się ślinić na jego widok - ja też uwielbiam takie zapychacze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kuszę Was na prawo i lewo i dobrze na takie zimowe dni trzeba sobie pozwolić na chwile słąbości.

      Miłego dnia
      Iz

      Usuń
  7. Vedo se riesco a tradurre la ricetta in italiano

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Non può essere una ricetta per la torta italiana ma i gusti grande
      Vi saluto e vi auguro buon appetito

      Usuń
  8. Ciasto ciastem (pięknie wygląda, ale dla mnie też za słodkie), ale kawusia z takiej kawiarki (mam taką samą) jest mniaam i jest moooc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee tam za słodkie, raz na jakiś czas można sobie pozwolić. A kawiarka faktycznie daje mocną kawkę. Bo wiesz, z kawą i ciastem trzeba raz a dobrze

      Miłego dnia
      Iz

      Usuń
  9. Uwielbiam to ciacho i nie dalej jak dwa tygodnie temu dojadłam moją blachę tego smakołyku. Niestety nie mam nikogo do pomocy, bo narzeczony słodyczy nie lubi a dzieci się jeszcze nie dorobiłam i przyszło mi zjeść wszystko samej... Jedno z łatwiejszych, a jednocześnie bardzo efektownych ciast. Często do niego wracam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeshka, no to podziwiam, ja po jednym kawałku wykorzystałam mój limit na cały miesiąc. Moje chłopaki za to nie mieli problemu z pożarciem reszty ;) Faktycznie jedno z prostszych i smaczniejszych ciast jakie robiłam i pewno jeszcze nie raz do niego wrócę bo męskiej części posmakowało. No może jakoś je lekko zmodyfikuję tak dla odmiany i by im się nie znudziło

      Buziaki
      Iz

      Usuń
  10. Znam to ciacho, zawsze znika do ostatniego okruszka.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To ja zamiast robić w domu wpraszam się na ciacho, a mam niedaleko.

      Miłego dnia Iz

      Usuń
  11. Mniaaam na sam widok slinka leci :):) Przepis zapisalam sobie i na pewno sprobuje je zrobic :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko , jak tylko masz produkty mase krówkową to sobie zrób, a jaknieto C wyślę hihi

      Miłego dnia Iz

      Usuń
  12. Dodaję do zakładek z przepisami :) Muszę niedługo spróbować, bo wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, a jak smakuje ...mniam pycha, ale słodki dlatego nie polecam tyle cukru ile w oryginale jest.

      Pozdrawiam
      Iz

      Usuń
  13. Ja szczerze rozumiem Twoich chłopaków ;) Słodkie jest dobre ;D - robiłam kiedyś faktycznie pyszny, mój przepis chyba trochę się różnił, ale tylko "kosmetycznie"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, myśle iż przepis mozna na swój spodób modyfikować i dodawać różne dodatki i przekładac dodatkowymi warstwami innych mas.

      Pozdrawiam
      Iz

      Usuń
  14. fantastycznie sie prezentuje chyba spróbuje choć przyznam dwie lewe dlonie do wypieków mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ale tutaj nic nie trzeba piec wystarczą Ci produkty i mikser. Jedyne co trzeba zrobić to budyń, a reszta to kwestia wymieszania wszystkiego.

      Pozdrawiam
      Iz

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. mniam, mniam miało tylko 2 dni a robiłam w dużej formie tortowej.

      Pozdrawiam
      Iz

      Usuń
  16. o rzesz....z rana takie widoki;)) cos pysznego, jadłam niestety nie zrobione przez własne rączki;))) ale skoro jak czytam zakalec raczej nie ma prawa wyjść to chyba spróbuję;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna polecam, a pociechy na bank będą uradowane. Smacznego.

      Pozdrawiam Iz

      Usuń
  17. Ale smakowite ciasto. I ta sliczna filiżanka do kawy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki. Cisto smakowite mimo iż ja tylko zjadłam z całej blachy 2 kawałeczki i miałam dość, ale z kawą rewelacyjnie smakuje.

      Pozdrawiam Iz

      Usuń
  18. Wygląda przepysznie, świetne te kulinarne zdjęcia:) Najlepsze życzenia dla Chłopaków!:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. mniam pyszności, kiedyś się skuszę. Trochę dużo pracy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Również chcę podziękować za przepis. Właśnie spróbowałam pierwszego kawałka ciasta. Nie wyszło mi słodkie ponad miarę, bo zapomniałam posłodzić bitą śmietanę i chyba mniej cukru dodałam do masy budyniowej. Ze słodką masą krówką całość jest idealna! :)
    Pozdrawiam,
    Joaśka

    OdpowiedzUsuń
  21. ale mam teraz wielką chęć na coś słodkiego
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam pytanie w jakiej formie robiłaś to ciasto chodzi mi o rozmiar. Z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...