środa, 20 kwietnia 2011

Ośnik z Allegro

W Dzień Kobiet :) sprawiłem sobie prezent licytując na Allegro trochę starych narzędzi. Jakieś tam groszowe sprawy mnie to wyniosło. Licytowałem głownie ze względu na ten ośnik który widoczny jest na zdjęciu poniżej. Ośnik okazał się "no name" bez żadnej sygnatury ale za to nóż do niego to Gerlach (nawet nie myślałem że ta firma robiła kiedyś noże do hebli). Nóż trochę dziwny bo jeden z górnych rogów jest zeszlifowany oryginalnie, ciekawe po co. Korpus wykonany z żeliwa, całkiem niezły odlew, mocowanie noża niestety z tłoczonej blachy. Po dokręceniu trzyma całkiem nieźle ale pomniejsza wagę całego narzędzia i nie czuje się go tak dobrze w rękach jak te z żeliwnym dociskiem noża.

Nosiłem się z zamiarem odnowienia tego ośnika i plan nawet się udał, przy czym chciałem to jakoś udokumentować. Porobiłem parę fotek, niestety moja prywatna małżonka ściągnęła gdzieś te zdjęcia i nie umiem ich odnaleźć w gąszczu jej plików. Może kiedyś wpadną mi w ręce i umieszczę je na blogu. Na zdjęciach znajdują się również: (od lewej) gwintownica, oprawka do narzynek, nrzędize które wygląda jak łyżeczka, tylko ma na dnie dziurkę - niestety nie wiem do czego służy, ośnik, szrankownica do pił tarczowych i dwa narzędzia kaletnicze.




Poniżej zdjęcie tego samego hebla już po "odmłodzeniu". Niestety nóż posiada miejscowo dość głębokie wżery lecz postanowiłem że nie będę ich czyścił na połysk co doda uroku narzędziu. Zresztą nóż jest bardzo twardy i ciężko się to czyści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...